Friday, October 31, 2025
spot_img
SākumsBlogsKad F1 sacīkstes jāuzsāk no 82. pozīcijas...

-

spot_img

Lai gan regulāram F1 fanam fakts, ka Beļģijas GP izcīņā divi braucēji saņēma vairāk kā 50 starta vietu sodu ir pilnīgi pieņemams, tomēr cilvēkam no malas varētu šķist dīvaini, ka Hamiltons startēja priekšā Alonso, jo teorētiski viņam bija jāieņem 76. pozīcija, bet “McLaren” braucējam būtu jāstartē no 82. vietas. Skaidrs, ka neviens negrasās mainīt noteikumus, lai braucējus tiešām aizsūtītu tik tālu aiz konkurentiem, it īpaši, ņemot vērā, ka lielākajā daļā trašu iekrāsotās starta vietas pat nesniedzas līdz piektajam desmitam, tomēr savu daļu pārdomām šis jautājums ir raisījis.

Iemesls, kādēļ abi iepriekš minētie braucēji saņēma tik ‘pamatīgu’ sodu ir pavisam vienkāršs – tā kā katram sportistam šīs sezonas laikā atļauts izmantot tikai piecas jaudas agregāta komponentes no katra veida un sods par katru papildus komponenti mērāms vien starta pozīcijās, situācijās, kad braucējs jau nokļuvis pēdējā pozīcijā, šīs komponentes principā var saņemt par brīvu.

- Reklāma -

Tieši tādēļ, kamēr pārējie braucēji sezonas laikā centīsies iekļauties piecu turbo kompresoru un piecu siltuma reģenerācijas sistēmu ietvaros, Hamiltons sezonas otrajā pusē par šo problēmu varēs aizmirst, jo Beļģijā viņš šos abus elementus nomainīja vairākkārt, līdz ar to var rēķināties ar astoņām šī veida komponentēm.

Vai tas ir godīgi attiecībā pret konkurentiem, zinot pašreizējos centienus padarīt formulas saudzīgākas pret tehniku? No noteikumu un pat ētiskās puses Hamiltona un Alonso lēmumā nav nekā nepareiza, drīzāk lieliski izmantots robs noteikumos, kas, pateicoties notikumiem Beļģijas GP pirmajos apļos, tika izmantots perfekti.

Tomēr situācija, kad sestā jaudas agregāta komponentes izmantošana liek braucējam startēt zemāk, bet septītā un astotā vairs neatstāj nekādu efektu nešķiet pareiza. Kā viena opcija, lai likvidētu šo muļķīgo situāciju, būtu papildus soda piešķiršana (drive through vai stop & go), ja starta pozīciju sodu nav iespējam izpildīt pilnā apmērā, tomēr šāda sistēma jau pirms tam tika izmantota, tomēr lielus panākumus neguva. Soda pārcelšana uz nākamajiem posmiem arī nešķiet tālredzīga, jo lēnāko komandu pārstāvjiem tas varētu padarīt dalību sezonas pēdējo posmu kvalifikācijās bezjēdzīgu.

Skaidrs, ka ne 50, ne 100 un pat ne 1000 starta vietu sods neliktu braucējiem sacīkstes Spa trasē uzsākt no Briseles, Parīzes vai Liepājas, tādēļ būtu laiks likvidēt šo absurdu. Starts no boksiem ar sekundes sodu par katru neizmantoto pozīciju no starta vietu soda varētu likvidēt bezjēdzīgo dzinēju mainīšanas shēmu, kas paliek nesodīta. Katrā ziņā FIA un F1 stratēģiskajai grupai būtu vērts padomāt, bet kamēr tas nav noticis, lai slava Hamiltonam un Alonso, kuri savu bēdīgo situāciju dzinēja komponenšu jomā spēja pagriezt par 180 grādiem viena posma laikā.

[socialpoll id=”2383977″]

INDUSTRIJAS ZIŅAS

MEHIKO GP ROKSTĀRi & VANCKARI

JAUNĀKĀS ZIŅAS