Neraugoties uz piekāpšanos komandas biedram kvalifikācijā, Luiss Hamiltons Ungārijā izcīnījis piekto uzvaru, kļūstot par panākumiem bagātāko braucēju Hungaroringā. Līdz šim Hamiltons rekordu dalīja ar Mihaelu Šūmaheru, kurš Budapeštā tika pie četriem panākumiem. Īpatnēji, ka katrā no iepriekšējām četrām Hamiltona uzvarām Ungārijā uz goda pjedestāla otrā pakāpiena stāvēja Kimi Raikonens. “Ferrari” braucējam šoreiz neizdevās turpināt uzsākto trendu.

Ungārijas GP ātrākie apļi
V. Braucējs Komanda Rezultāts Aplis
1 K. Raikonens Ferrari 1’23”086 52
2 N. Rosbergs Mercedes 1’23”670 60
3 L. Hamiltons Mercedes 1’23”849 69
4 S. Fetels Ferrari 1’24”383 59
5 D. Rikjardo Red Bull 1’24”608 60
6 D. Kvjats Toro Rosso 1’24”669 48
7 M. Verstapens Red Bull 1’24”687 40
8 F. Alonso McLaren 1’24”958 62
9 S. Peress Force India 1’25”021 65
10 K. Sainss Toro Rosso 1’25”103 67
11 V. Botass Williams 1’25”273 59
12 F. Masa Williams 1’25”296 68
13 N. Hilkenbergs Force India 1’25”392 69
14 M. Ēriksons Sauber 1’25”475 47
15 F. Nasrs Sauber 1’25”676 66
16 Dž. Palmers Renault 1’25”743 41
17 E. Gutjeress Haas 1’25”955 39
18 R. Grožāns Haas 1’25”958 56
19 K. Magnusens Renault 1’26”230 39
20 P. Verleins Manor 1’26”524 47
21 Dž. Batons McLaren 1’26”744 9
22 R. Harjanto Manor 1’27”791 64

Hungarorings nav vienīgā trase, kurā Hamiltons guvis 5 uzvaras – “Mercedes” braucējam tas ir izdevies arī Montreālā, atkārtojot Sennas (Monako un Spa) un Prosta (Žakarepaga un Silverstouna) panākumu, kamēr Šūmaheram pie piecām uzvarām ir izdevies tikt desmit dažādās trasēs.

Tikmēr ātrāko apļa laiku, pateicoties atšķirīgai stratēģijai, kas ļāva mīkstāko riepu sastāvu izmantot sacīkšu beigās, kad degvielas tvertnes ir gandrīz tukšas, izcīnīja Kimi Raikonens. Ledus vīra apļa laiks bija par 1.8 sekundēm ātrāks nekā Daniela Rikjardo pagājušogad uzrādītais rezultāts. Raikonens ir ne tikai otrais ātrākajiem apļiem bagātākais braucējs aiz Šūmahera, bet arī ar otro garāko laika periodu starp pirmo un pēdējo reizi, kad tas paveikts (14 gadi 4 mēneši 21 diena). Līdz Šūmahera rekordam gan vēl jāpaciešas vairāk kā 5 gadi.

Lielisku sniegumu šajā nedēļas nogalē demonstrēja “McLaren” vienība, pierādot, ka Hungaroringā ir ceturtā ātrākā komanda. Īpašu stabilitāti nodemonstrēja Fernando Alonso, kurš izcīnīja 7. vietu ne tikai sacīkstēs, bet arī kvalifikācijā, kā arī katrā treniņu sesijā.

Nokrišņu radītā slapjā trase bija pamatīgs izaicinājums braucējiem kvalifikācijas pirmajā kārtā. Lai gan vairākkārt kvalifikācijas laikā sarkanie karogi izkārti pat trīs reizes, tomēr šī bija pirmā reize, kad sesija ir jāaptur četras reizes. Turklāt lietus neļāva 107% robežās iekļauties 11 braucējiem. Šo noteikumu pastāvēšanas laikā (1996. – 2002., 2011. – 2016. gads) rekords līdz šim piederēja 1999. gada Francijas GP kvalifikācijai, kas arī tika aizvadīta slapjos laika apstākļos, kā rezultātā startam tika pielaisti visi pieci braucēji, kas neiekļāvās 107% robežās no Barikello pole position rezultāta.

8594_Hungarian-Race1-EN

Pirmo desmit sacīkšu laikā sestajā pozīcijā tika klasificēti desmit dažādi braucēji. Par dienas braucēju atzītais Kimi Raikonens kļuvis par pirmo braucēju, kas šai pozīcijā finišējis divas reizes, paveicot to arī Kanādas GP izcīņā.

CoJHG_cWYAAT-ac

“Williams” komanda, kuras ātrums ar katru posmu arvien mazāk raisa pārliecību par spēju kopvērtējumā palikt priekšā “Force India” vienībai, jau atkal izcēlusies ar ātriem boksu apmeklējumiem, tomēr šoreiz visveiklāk darbojušies “Mercedes” mehāniķi, apkalpojot Niko Rosberga mašīnu.

7041_Monaco-Selected-Sets-PD-EN

Kopš 2005. gada neviens Ungārijas GP uzvarētājs nav spējis kļūt par čempionu tai pašā sezonā. Vai Hamiltonam izdosies vairāk kā dekādi seno lāstu? Pamati ir ielikti, turpinājumam varēs sekot jau šajā nedēļas nogalē, kad čempionāts pārceļas uz Hokenheimu, kur “Mercedes” braucējs nav uzvarējis kopš 2008. gada.

11-hungary-lap-chart

Pamanīji vēl kādu interesantu faktu? Padalies ar to komentāros!

1 KOMENTĀRS

  1. PILOTI:
    – Hamiltons vadībā nobraucis 2720 apļus, apsteidzis Prostu (2683) un Fetelu (2677), pacēlies uz 3. vietu, 2. vietā ar vadībā nobrauktiem 2931 apli ir Senna
    – Hamiltons TOP10 klasificējies 146. reizi, panācis Kulthārdu, abi dala 7. vietu, 6. vietā ar 168 TOP10 finišiem ir Masa
    – Rosbergs TOP20 klasificējies 168. reizi, panācis Trulli, abi dala 8. vietu, 7. vietā ar 169 TOP20 finišiem ir Kulthārds
    – Fetels 4. vietā finišē 20. reizi, panācis Barikello, abi dala 5. vietu, 4. vietā ar 21 4. vietu ir Masa
    – Kimi 6. vietā finišē 14. reizi, panācis Vēberu un Trulli, visi dala 8. vietu, 7. vietā ar 15 6. vietām ir Alonso
    – Gutjerezs 13. vietā finišē 8. reizi, panācis Rikardo, Masu, Ljuci un de Čezarisu, visi dala 4. vietu, 3. vietā ar 10 13. vietām ir Barikello
    – Ēriksons 20. vietā finišē 3. reizi, panācis Gloku un Ljuci, visi dala 4. vietu, dalītā 2. vietā ar 4 20. vietām ir d’Ambrozio un Jamamoto
    – Harjanto 21. vietā finišē 2. reizi, panācis Zutilu, Čiltonu, Trulli un Pārsonu, visi dala 4. vietu, 3. vietā ar 3 21. vietām ir Gloks
    – Masa kļūst par 5. ar vismaz 200 finišiem
    – Hamiltons ar uzvarētāju vienā aplī finišējis 146. reizi, panācis Barikello, abi dala 6. vietu, 5. vietā ar 155 finišiem uzvarētāja aplī ir Masa
    – Rosbergs no pole position startē 26. reizi, panācis Hakinenu, abi dala 9. vietu, 8. vietā ar 29 pole position ir Fanhio
    – Alonso no 7. vietas startē 17. reizi, panācis Īrvainu, abi dala 7. vietu, dalītā 4. vietā ar 18 7. starta vietām ir Masa, Reikenens un Patrēze
    – Batons no 8. vietas startē 19. reizi, panācis Alonso, abi dala 2. vietu, 1. vietā ar 23 8. starta vietām ir Trulli
    – Ēriksons no 22. vietas startē 9. reizi, panācis de la Rosu, Jamamoto, Ženi, Jongu, Katajamu, Kapelli, Komā un Palmeru vecāko, visi dala 5. vietu, 4. vietā ar 10 22. starta vietām ir Alio
    – Rosbergs kļūst par 7. ar vismaz 50 pirmajām starta rindām
    – Fetels no TOP5 startē 112. reizi, panācis Manselu, abi dala 8. vietu, 7. vietā ar 113 TOP5 startiem ir Reikenens
    – Batons no TOP10 startē 165. reizi, panācis Masu, abi dala 9. vietu, 8. vietā ar 170 TOP10 startiem ir Pikē vecākais
    – Fetels kļuvis par 2. braucēju ar vismaz 2000 punktiem
    – Alonso kļūst par 3. braucēju ar vismaz 1800 punktiem

    KONSTRUKTORI:
    – McLaren kļūst par 2. konstruktoru ar nobrauktiem vismaz 400 000 km
    – Mercedes kļūst par 8. konstruktoru ar 70 GP vadībā
    – Ferrari kļūst par 1. konstruktoru ar TOP5 klasificētām vismaz 1000 formulām
    – Red Bull TOP6 kvasificējuši 212 formulas, panākuši Benetton, abas komandas dala 6. vietu, 5. vietā ar 238 TOP6 finišiem ir Brabham
    – Toro Rosso kļuvusi par 8. konstruktoru ar vismaz 30 8. vietām
    – Manor braucējs 21. vietā finišē 2. reizi, panākuši Lotus, abi konstruktori dala 5. vietu, dalītā 3. vietā ar 3 21. vietām ir Marussia un Virgin
    – Mercedes no 2. vietas startē 42. reizi, panākuši Brabham, abi konstruktori dala 4. vietu, 3. vietā ar 143 2. starta vietām ir Williams
    – Red Bull no 3. vietas startē 36. reizi, panākuši Renault, abi konstruktori dala 6. vietu, 5. vietā ar 40 3. starta vietām ir Brabham
    – Williams no 10. vietas startē 46. reizi, panākuši Sauber, abi konstruktori dala 5. vietu, 4. vietā ar 59 10. starta vietām ir Brabham
    – Mercedes no pirmās rindas startē 17. reizi pēc kārtas, panākuši Red Bull (09/10) un Williams (86/87), visi konstruktori dala 6. vietu, 5. vietā ar 23 pirmajā starta rindām pēc kārtas ir Mercedes (14/15)
    – Mercedes TOP10 startos bijušas 251 formula, apsteiguši BRM, pacēlušies uz 8. vietu, 7. vietā ar 303 TOP10 startiem ir Red Bull

    VALSTIS:
    – Lielbritānija kļūst par 1. valsti ar vadībā norbauktiem vismaz 80 000 km
    – Austrālija kļūst par 9. valsti ar vismaz 110 pjedestāliem
    – Lielbritānija kļūst par 1. valsti ar TOP5 klasificētiem vismaz 1000 braucējiem
    – Vācija kļūst par 2. valsti ar TOP6 klasificētiem vismaz 700 braucējiem
    – Austrālis 3. vietā finišē 37. reizi, panākuši austriešus, abas nācijas dala 8. vietu, 7. vietā ar 55 3. vietām ir ASV
    – Soms no 14. vietas startē 25. reizi, panākuši austriešus, abas nācijas dala 9. vietu, 8. vietā ar 30 14. starta vietām ir Austrālija
    – Vācija kļūst par 4. valsti ar vismaz 70 startiem no 20. vietas
    – Austrālija no TOP3 startē 127. reizi, panākuši austriešus, abas nācijas dala 7. vietu, 6. vietā ar 162 TOP3 startiem ir Somija
    – Lielbritānija kļuvusi par 1. valsti ar vismaz 7500 punktiem

    KOMANDĀS:
    – Batons (McLaren) nobraucis 35 323 km, apsteidzis Vēberu (Red Bull), pacēlies uz 4. vietu, 3. vietā ar nobrauktiem 37 061 km ir Kulthārds (McLaren)
    – Rosbergs (Mercedes) kļūst par 5. ar norbauktiem vismaz 35 000 km
    – Rosbergs (Mercedes) vadībā bijis 46 GP, panācis Manselu (Williams), abi dala 6. vietu, dalītā 4. vietā ar 48 GP vadībā ir Hamiltons (McLaren) un Hakinens (McLaren)
    – Hamiltons (Mercedes) vadībā bijis 7154 km, apsteidzis Prostu (McLaren), pacēlies uz 7. vietu, 6. vietā ar 7189 km vadībā ir Hakinens (McLaren)
    – Rosbergs (Mercedes) TOP6 klasificējies 76. reizi, panācis Hakinenu (McLaren), abi dala 5. vietu, 4. vietā ar 80 TOP6 klasifikācijām ir Masa (Ferrari)
    – Rosbergs (Mercedes) kļuvis par 5. braucēju ar vismaz 20 2. vietām
    – Perezs (Force India) 11. vietā finišējis 6. reizi, panācis Zutilu (Force India), Kulthārdu (Red Bull), Barikello (Honda), Batonu (Honda), Fisikellu (Benetton), visi dala 5. vietu, dalītā 2. vietā ar 7 11. vietām ir di Resta (Force India), Maldonado (Williams) un Algesuari (Toro Rosso)
    – Harjanto (Manor) 21. vietā finišē 2. reizi, panācis Čiltonu (Marussia), Gloku (Virgin), Trulli (Lotus), Pārsonu (Kurtis Kraft), visi dala 3. vietu, 2. vietā ar 4 21. vietām ir de la Rosa (HRT)
    – Rosbergs (Mercedes) no pole position startējis 26. reizi, panācis Hamiltonu (McLaren) un Hakinenu (McLaren), visi dala 7. vietu, 6. vietā ar 28 pole position ir Mansels (Williams)
    – Rosbergs (Mercedes) kļuvis par 5. ar vismaz 50 pirmajām starta rindām